| |||||||
|
|||||||
|
|||||||
| Registrera | Bilder | Omdömen | FAQ | Medlemslista | Kalender | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
| Nyheter Senaste nytt! |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
||||
|
|
||||
|
1:18 bilarna från Associated har fått sig en uppgradering till version två och på Nürnbergmässan visar dom T2 och B2. Uppdateringar är bland annat att dom nu är remdrivna.
![]() ![]() Fler bilder och lite info finns här: http://www.redrc.net/2010/02/toy-fair-2010-associated/
|
||||
|
|
||||
|
Rullar lättare, ingen torquesteer.
|
|||
|
|
|||
|
Tittar man på platsen batteriet tar så är det tveksamt om den är längre, bärarmarna ser också ut som de gamla tyvärr.
|
||||
|
|
||||
|
ASS RC18, bilen som gjorde att man n ä s t a n slutade med RC.
|
|
|
||||
|
|
||||
|
denna nya ser trevligare ut med styrningen, sätt på en uppsättning lunsford turnbuckles åxå så skulle den nog gå prima, dock tror jag att det är samma bredd och längd som en gammla assen tyvärr
MVH Anton
|
||||
|
|
||||
|
Bilen som gjort att jag har haft motivation nog att köra RC ca 4-5 gånger under vintern såhär långt :P
|
||||
|
|
||||
|
Vilka ärthjärnor om dom inte gjort dom längre. Dom lär ju bli omkörda av shark/LRP/Andersson så det bara ryker om det. Undras om styranordningen är bättre i dom, sämre kan den ju inte bli. Surt att man måste modda om den för att den ska funka i orginalutförande.
PS. Är trots detta jäkligt nöjd med min RC18b, krånglar sällan och är otroligt stryktålig. |
|
|
||||
|
|
||||
|
Dom har samma hjulbas som en Xray M18T Pro dvs 165mm ca. med andra ord LÄNGRE.....det e juh lixom inge annat dom skall konkurera med..Förutom här då mot 172mm Sharkar osv.. Så den komme ri allra högstagrad bli konkurenskraftig!
Om det e samma stuk som vanliga med infästningen, lär det int dröjja innan Exotek gör sylar..o remdriven e rena drömmen...
|
||||
|
|
||||
|
Rullar trögare, men man slipper torque steer. Tystare.
/Micke
|
||||
|
|
||||
|
Citat:
Hållbar vet jag inte heller, har knäckt ett antal outdrives och strippat ett antal drev, knäckt mycket p-ändar, en dämpare som läckt, äter servo gör den också, på 4-5 gångers körning. Pga alla dessa pengarna kan jag inte heller sälja den och köpa en shark eller nått. Blir nog snarare att köra vintern ut sen ha den att leka med och köpa en 1:10 nästa vinter. Hade verkligen hoppats på att AE skulle inse bilens svagheter och göra den mer jämnlik med sharken, längre bredare och med bättre styrning. Remdrift var väl det sista vi behövde egentligen.
|
||||
|
|
||||
|
Är det verkligen trögre? För jag upplevde att det rullade lättare med min remdrivna touring bil än vad det gjorde med kompisens kardandrivna. Fast det kanske får vara mer spännt på offroad, vad vet jag.
|
|||
|
|
|||
|
Angående däck och servo Lilja, vad har du för saker i din?
Vad gäller servo så stoppade jag i ett Savöx micro från Kullagergrossisteni en Ass 1:18 med mycket bra resultat. Första enkla tricket med däck är att lägga på snabblim på yttre rundningen av däcket, inte upp på själva slitbanan så slutar den välta så lätt.
|
|||
|
|
|||
|
Citat:
|
||||
|
|
||||
|
Citat:
Vad det gäller min bil har jag en tråd i showroom i 1:18 forumet som du kan titta på, har även lite bilder där.
|
|||
|
|
|||
|
Titta på Inzaneracing, där hittar du Gecko-däck som fungerar görbra, såg bara att han hade slut på delrinhexar men dom finns på thetoyz också.
|
||||
|
|
||||
|
Citat:
|
||||
|
|
||||
|
Citat:
Sorry OT. Hoppas ass tar har tagit tag i detta och har gjort en bil som funkar ur kartong. Styrningen är ju helt kass orginal, inte alla som vet att "Driven production" gör underverk på styrningen. Bra att dom gjort den lite längre, hur lång är nuvarande ass? (orkar inte mäta själv) |
|
|
||||
|
|
||||
|
Citat:
En RC18T är 163mm lång (hjulbas). Var min iallafall när jag mätte :P, sen kör man en B kan man ju förlänga hjulbasen genom att vända på bärarmarna bak vilket gör den kanske 5 mm längre eller nått.
|
||||
|
|
||||
|
Citat:
![]() Angående remspänning så måste man spänna hårdare i track, då krafterna är många gånger större. Jag strippar remmar direkt på min T2 om jag inte spänner dem redigt. /Micke
|
||||
|
|
||||
|
Är detta asså ASS nya 1:18 ?? Fattar inte varför dom inte lyssnar på användarna och åtgärdrar alla barnsjukdomar på bilen, dämparna, styrningen, storleken osv. Man får väl fortfarande ha 300 diffdrev i reserv och shimsa upp diffarna till förbannelse och köpa tonvis med option även till FT bilen för att det ska hålla... Det enda positiva är den snygga buggykarossen.
|
|
|
||||
|
|
||||
|
Citat:
|
|||
|
|
|||
|
Citat:
Standard Ass 154mm hjulbas Vända armar en axel 160mm Vända armar båda axlarna 166mm
|
||||
|
|
||||
|
Det är en helt ny bil
Remdrift NY styrning Slipper Dämparna har aldrig jag haft problem med. Den är 166mm i dag, o när den e klar me flippandet me armar o allt passerar den Sharken, men strax under för att vara garderad rätt geometri. Diffar har aldrig varit problem sen Exotek, o nu med slipper å kommer det o bli annat. Jag tror inte, jag är övertygad om att den kommer o fungera hur bra som helst o kommer utan tvivel o vara en konkurent till andra märken på banan . Nästa säsong åker jag utan tvekan Assen den saken e klar...mailade Mike på Exotek åxå för o se va han kommer o fixa till den
|
||||
|
|
||||
|
Citat:
|
||||
|
|
||||
|
gurracool_98: Jag ger upp!
|
||||
|
|
||||
|
Skulle vilja påstå att rembilar rullar något trögre
|
||||
|
|
||||
|
Jo jag har lärt mig detta nu. Vi har kommit underfund med detta
![]()
|
||||
|
|
||||
|
Citat:
|
|
|
||||
|
|
||||
|
Tycker du? Tycker det verkar fortfarande som dom adresserat en massa "problem" som inte funnits från första början och låtit de riktiga problem bara sitta kvar :S
|
||||
|
|
||||
|
annan stryrning, är denna bättre? märks när bilen är släppt
dämpare, samma på std bilen men dom flesta byter dom ändå.. diffar, omöjligt o säga hur dom kommer hålla nu när det är remmar.. tycker bilen ser bra ut, ska bli kul och se hur deras blivande ft version kommer att se ut!!! eller som det brukar vara: ny bil, nya barnsjukdomar ![]() |
|
|
||||
|
|
||||
|
Citat:
Så kan det säkert vara, det jag tig tbx är att det skulle vara samma bil och att den kommer köra diffdrev, vilket det inte kommer göra IOM att en är remdriven,storleken var ändrar oxå.. Så allt mitt tidigare inlägg var knas.. Men som babbe säger... Ny bil, nya barnsjukdomar... |
|
|
||||
|
|
||||
|
Ja, så länge ingen av oss testar den så kan vi bara spekulera. Bortser man från Drivlinan o styrningen så är det samma gamla bil, fast lite längre o lite annan design på chassit iom tunnel för rem (kan påverka flexet till det possetiva?)
Fast o köpa en FT bil ser ja no inte som nå krav, iom att du kanppt anv nått som den medför faktiskt... Outdrives i stål (om så krävs) Lunsford turnbuckles MIP CVD Xray servoräddare ? Sen "tror" jag det är till att gasa.. men det e juh bara spekulationer
|
||||
|
|
||||
|
Detta blir inget för mig! Den nuvarande assen har inga som helst beskymmer med drivlinan, den håller prima! Hade ju varit bättre dom behållt det som det var & gjort den längre & bredare, samt fixat bärarmsbiten. För resten håller tro mig! Dom som var i Borås vet att det funkar.
Så detta var ju bara skit, uppgraderat fel grejer enligt mig. Då det väl var vittsen att få den mer konkurens kraftig mot tex MB4:an
|
|||
|
|
|||
|
När man tittar på bilden så ser servoräddaren och mellanstyrarmen riktigt bra ut, samma princip som på stora bilar och möjligt att justera räddarens fjäderspänning efter egna önskemål.
|
||||
|
|
||||
|
Räddaren ser ut att va samma princip som losis Mini T och den är fjäderbelastad med fn stålfjäder vilket gör den väldigt precis och stabil, dock är den INTE justerbar vilket gör att den e för slapp.
|