Gå tillbaka   RemoteD - Fjärrstyrd Hobby > Forum för radiostyrt > Bil > Nyheter, Info, Recensioner etc > Nyheter
Registrera Omdömen FAQ Medlemslista Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa Support Kontakt

Nyheter Senaste nytt! (Visas på portalen)

Svar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-04, 08:43
salos avatar
salo salo är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2007
Omdömen: (7)
Standard Xray 808E Officiell!

Coolt! http://www.neobuggy.net/modules/news...p?storyid=7664
Svara med citat
Gammal 2010-02-04, 09:11
Hans_Andersson Hans_Andersson är inte uppkopplad

Reg.datum: Sep 2007
Bilder: 8
Omdömen: (2)
Standard

Äsh...synd att man lever på csn.
Mini-z mr02mm x2
Svara med citat
Gammal 2010-02-04, 12:06
Micke_Bs avatar
Micke_B Micke_B är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2006
Omdömen: (14)
Standard

Inte mycket att hurra för här ... allt dom gjort är i princip en ack hållare och en motor platta ... svagt av xray. Jag hade väntat mig mer ...
Svara med citat
Gammal 2010-02-04, 12:16
Twister Twister är inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2006
Omdömen: (0)
Standard

Hudy är en lur-gubbe..
Gammal 2010-02-04, 12:50
PAXs avatar
PAX PAX är inte uppkopplad

Omdömen: (17)
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke_B Visa inlägg
Inte mycket att hurra för här ... allt dom gjort är i princip en ack hållare och en motor platta ... svagt av xray. Jag hade väntat mig mer ...
Vad då? Hur mycket kan chassit ändras utan att skapa för mycket nya delar?

Kolla bilderna en gång till.

Omplacering av radiolåda tillsammans med servohållare. Styrlänk in mot centrum. Ser bra ut tycker jag och smidigt att ta bort får man väl hoppas. Är dock inte själv intresserad av en E-variant.

Saxat från Red RC

Having already published the press releases of the company’s new products we all know what to expect on the Xray stand this year. We asked further regarding the 808E brushless 1/8th scale and were told that they are still currently testing configurations of the layout of the electrics in the car. As you can see in the photos, there is a version that has the receiver mounted forward together with a stand up steering servo, but they are also trying a version with a lay down steering servo and receiver mounted in the center. The weight balance is so critical with the brushless cars and this is something Xray have spent a lot of time trying to get right in order for it to fly straight and even. The 808E also has its own specific chassis plate which sees all the gas related mounting holes removed. Finally the car will not use a mechanical brake but will plan on offering a slipper diff as an option in the future.

Senast redigerad av PAX den 2010-02-04 klockan 14:29.
Svara med citat
Gammal 2010-02-04, 15:52
Micke_Bs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PAX Visa inlägg
Vad då? Hur mycket kan chassit ändras utan att skapa för mycket nya delar?

Kolla bilderna en gång till.

Omplacering av radiolåda tillsammans med servohållare. Styrlänk in mot centrum. Ser bra ut tycker jag och smidigt att ta bort får man väl hoppas. Är dock inte själv intresserad av en E-variant.

Saxat från Red RC

Having already published the press releases of the company’s new products we all know what to expect on the Xray stand this year. We asked further regarding the 808E brushless 1/8th scale and were told that they are still currently testing configurations of the layout of the electrics in the car. As you can see in the photos, there is a version that has the receiver mounted forward together with a stand up steering servo, but they are also trying a version with a lay down steering servo and receiver mounted in the center. The weight balance is so critical with the brushless cars and this is something Xray have spent a lot of time trying to get right in order for it to fly straight and even. The 808E also has its own specific chassis plate which sees all the gas related mounting holes removed. Finally the car will not use a mechanical brake but will plan on offering a slipper diff as an option in the future.
Säkert en mycket bra bil, men av Xray hade jag väntat med mer "nytänkande". Ingen nytt med denna bil som man inte själv kan åstakomma med en konverterings sats till en 808.. Thats my point ..
Svara med citat
Gammal 2010-02-04, 16:33
PiRo PiRo är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006
Bilder: 28
Omdömen: (11)
Standard

Och vad är det som är fel ... att ta en bra bil och sätta på elkonvertering ser jag inte som konstigt ... det finns ju ingen anledning att bygga om bilen för byggandets skull.
Svara med citat
Gammal 2010-02-05, 12:37
Micke_Bs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PiRo Visa inlägg
Och vad är det som är fel ... att ta en bra bil och sätta på elkonvertering ser jag inte som konstigt ... det finns ju ingen anledning att bygga om bilen för byggandets skull.
Inget "fel" med det bara det att man kan göra så mycket mer/bättre ... ackarna tex är på en distans från chassit säkert 6-7mm "i luften", lika så esc:n, detta ger en onödigt hög tyngdpunkt ... osv .. inte Xrays melodi om du frågar mig. Av Xray hade jag förväntat mig det bästa... Men med nästa generations el 1/8 kanske det blir bättre.
Svara med citat
Gammal 2010-02-05, 12:53
PAXs avatar
PAX PAX är inte uppkopplad

Omdömen: (17)
Standard

Tydligen har de två prototyper för visning just nu. De har fått en del kritik på sitt eget forum så de har säkert en del att fundera på tills bilen släpps i färdig version.
Svara med citat
Svar

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:35.

ForumsHelp.com - Free vBulletin Skins Webmasters Forum

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
© 2003-2010 RemoteD RSB