| |||||||
|
|||||||
|
|||||||
| Registrera | Bilder | Omdömen | FAQ | Medlemslista | Kalender | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
| Nyheter Senaste nytt! |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
||||
|
||||
|
Lagom inför Nürnbergmässan dyker det upp nya produkter lite här och var. En av de lite mer udda är Tamiyas nya F1-bil:
Tyrrell P34 Six Wheeler 1976 Japan GP: ![]() Företaget har sedan tidigare gjort en RC-version av den P34 som körde Monacos GP 1977 med Peterson som förarnamn. Nu kommer även 76:ans bil från Japans GP med sydafrikanen Jody Scheckter bakom ratten. Jag är säkert långt ifrån ensam att tycka det är kul med en lite udda och skalatrogen F1-kaross. Denna kan bli farlig i Concours d'Elegance i årets olika F1-tävlingar! Detta är mer än bara ett nytt dekalark eftersom hela karossen är omarbetad. Chassit har jag inte sett några bilder på men där misstänker jag att Tamiya återanvänt det omarbetade F103-chassi som den andra P34:an hade. Bilen har fått artikelnummer 84811 och tillverkas i en begränsad upplaga. En annan nyhet är den rallybil från 70-talet som också släppts Datsun 240Z Rally: ![]() Denna är baserad på DF-03Ra-chassit och är alltså en rätt modern konstruktion som begåvats med en riktigt skalatrogen lexankaross. Datsun har artikelnummer 58459. Den intresserade kan beställa bilarna redan nu hos Eber Toys återförsäljare. Är de ointresserade kontaktar ni Eber Toys direkt.
|
||||
|
|
||||
|
Jag tror - baserat på hur den ser ut och det som står på tamiyausa - att 240'n har lexankaross. Tyvärr, ABS är generellt så mycket snyggare.
|
||||
|
||||
|
Tim, den gamla P34:an med Ronnie var en succé, så denna borde klara sig ganska bra med även om intresset i Sverige är större för Ronnies bilar. Men visst, den hamnar säkert inte på topp tio över årets mest sålda bilar.
banjo, du har rätt och jag har korrigerat mitt inlägg. Det är lexankaross på Datsun.
|
||||
|
|
||||
|
Datsunen tyckte jag var riktigt snygg!
Hittade lite fler bilder på den, http://www.radiocontrolzone.com/showthread.php?t=257770 |
|
|
||||
|
|
||||
|
Datsun var brutal... me want
|
|
|
||||
|
|
||||
|
Ännu en rallybil från Tamiya och ännu en släng av grymt "vill-ha-begär". Fast jag är lite rädd för Tamiya, jag inbillar mig att köper jag en så kommer jag vara fast och det kommer vara som att öppna dammen och så plötsligt sitter jag här med 20+ bilar
![]()