Välkommen till RSB - Radiostyrda Bilar.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 40 av 49

Standard Hobbex - breddar sortimentet

hobbex börjar få ett allt trevligare sortiment nu när det gäller rc. dom släppte sin nya katalog idag.bra priser på rc:n. finns även större utbud i butikerna.

såg även att dom kommer att sälja den ganska omtalande lrp s10 buggyn.
    Senast redigerat av Andreas den 2010-04-22 klockan 12:36. Anledning: Redigera ditt inlägg istället för att skriva fler

Reg.datum
    jan 2009
    Omdömen & Betyg
    11 (100%)

Standard

Och HSP SC. Karikatyr på Traxxas slash nästan =D

http://www.hobbex.se/p/pid,7966/t/product.html

Reg.datum
    jun 2009
    Omdömen & Betyg
    1 (100%)

Standard

Slask kloningen såg inte så illa ut faktiskt, alu dämpare n shit, sweet.
    Ishima Rave M1.0S ( såld )
    TT Mta-4 ( såld )
    HPI Baja 5b SS
    Nanda nrt-3 ( såld )

Reg.datum
    feb 2006
    Omdömen & Betyg
    2 (100%)

Standard

Slash klon är kanske lite att ta i, HPI inspiererad touring bil med truck kaross, långa bärarmar och terrängdäck låter mer som bilderna...

Alu-dämpare? Nix, bara den lila biten som är alu...

Moderator
    Reg.datum
    feb 2006
    Omdömen & Betyg
    3 (100%)

Standard

Hobbex breddar med billigt kina grejs.

Samt att HSP är samma som Redcat, Himoto samt säkert många till. Himoto är moderbolaget till alla andra med samma uppbyggnad. Tar man kontakt med Himoto kan man få bilar med namn som Knutas Hobbyshop rece bilar, KHRB utan problem.

Så som Hobbex var på 80 och 90 talet kommer alldrig hända igen, samma sak med andra hobbybutiker. Allt blir billigt kina och väldigt lite kvalitet, visst kina prylar har ju också kvalitet på sitt sett.. Alla butiksägare som klagar på privat importen tar död på hobbybutikerna ska nog mer klaga på de stora butikerna. De som tar hem kina grejer, privat importen är ju välgit sällan kina grejer utan kvalitets grejer som man tar hem.

Jag brukar rekommendera kollegor som frågar om Rc att bara köpa Traxxas, Kyosho eller Tamiya om de ska börja. Dyrare men man får hållbara saker, samt service av butikerna om man får problem. Samt första bilen ska köpas i Sverige. Men om de fastnar kan man kanske fundera på att importera nästa bil, om den inte finns här. Men bäst att köpa den hemma.

:co:
    Mr. Orange även kallad Optimaniac, Optimerad Pro Ultima MID, Lazer FS, Ultima RB5, Ultima DB & Mikromodellbau 1zu87 samt Comeback med en FF03 pro i Touring just 4 fun.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Optimaniac Visa inlägg
    Hobbex breddar med billigt kina grejs.

Samt att HSP är samma som Redcat, Himoto samt säkert många till. Himoto är moderbolaget till alla andra med samma uppbyggnad. Tar man kontakt med Himoto kan man få bilar med namn som Knutas Hobbyshop rece bilar, KHRB utan problem.

Så som Hobbex var på 80 och 90 talet kommer alldrig hända igen, samma sak med andra hobbybutiker. Allt blir billigt kina och väldigt lite kvalitet, visst kina prylar har ju också kvalitet på sitt sett.. Alla butiksägare som klagar på privat importen tar död på hobbybutikerna ska nog mer klaga på de stora butikerna. De som tar hem kina grejer, privat importen är ju välgit sällan kina grejer utan kvalitets grejer som man tar hem.

Jag brukar rekommendera kollegor som frågar om Rc att bara köpa Traxxas, Kyosho eller Tamiya om de ska börja. Dyrare men man får hållbara saker, samt service av butikerna om man får problem. Samt första bilen ska köpas i Sverige. Men om de fastnar kan man kanske fundera på att importera nästa bil, om den inte finns här. Men bäst att köpa den hemma.

:co:
    skrev i mitt första inlägg att det finns större utbud i butikerna. vet att hobbex har hela minicars sortiment att tillgå, det betyder ju även traxxas då. dom har samarbete med procar också då dom säljer losi, lrp.
    traxxas,x-ray,novak,losi,lrp m.m. har dom ju i sitt sortiment m.m. bara att fråga i butik.

Reg.datum
    mar 2007
    Omdömen & Betyg
    47 (100%)

Standard

Jag har varit på anställningsintervju på Hobbex och jag är sannerligen glad att jag inte behöver stå bakom disken och ljuga kunder rätt upp i ansiktet och säga: "den här hsp backwash superduper hiflyingfish är faktiskt en jättebra rc bil som man kan utvecklas med"....
    Nordic Vintage Challenge 2015, försnack: http://rsb.se/arena/showthread.php?9...-MK-Eskil-2015

Reg.datum
    mar 2007
    Omdömen & Betyg
    47 (100%)

Standard

Mr.Zonker att ha leverantörer knutna till sig och ha deras produkter fysiskt i butiken är två vitt skilda saker, en kund som går till hobbex kommer ju troligtvis ut med nått "hobbexskit" som så många gånger förr, det borde vara handlarens intresse att kunna erbjuda märkesvaror men jag tror inte att en småbarnsförälder eller en ungdom varken vill eller i vissa fall prioritera en racemaskin för x-antal tusenlappar, därav avsaknaden av bra prylar i butiken...
    Nordic Vintage Challenge 2015, försnack: http://rsb.se/arena/showthread.php?9...-MK-Eskil-2015

Reg.datum
    mar 2006
    Omdömen & Betyg
    2 (100%)

Standard

Annars så kan man undra varför kyosho är så himla dyr?????

Skulle leta en ny slipper disk till min Lazer zxr alltså bara den lilla slit disken
    130 spänn för en.
    Då jag upptäckte att samma slit disk passade direkt från associated. Så till en kostnad av 3 dollar styck kan man undra varför man kan köpa 4 stycken samt ta dem från usa privat samt att det blir billigare än en slit disk i sverige.

Bara en fundering.

mvh isobarik

ursäkta om jag stal tråden ........

Standard

Kolla in Hobbex Nya sortimnet på deras hemsida nu. GRYMT stort.

Standard

tittade in på deras hemsida, kul att dom har skaffat nya grejer.
    Jag har blivit en sån där knepp o tråkig gubbe som bara står o flyger flygplan ute på fältet säg inte hej för då står du med plant i backen

Löpande administration RSB Administratör
    Reg.datum
    jan 2006
    Omdömen & Betyg
    21 (100%)

Standard

Bortsett från ett inlägg där du frågar om en Losi handlar dina övriga sex inlägg om Hobbex förträffliga sortiment.

Är det möjligen så att du jobbar där eftersom deras förträfflighet är det enda du finner värt att skriva inlägg om?
    S.U.R. Sällskapet för Udda Radiostyrt

Standard

jag verkligen ogillar hsp!
    och bra priser på andra grejer, nja det vete skjutton.
    kan nog hitta samma sak fast billigare på annat ställe.
    håller med tomas där att: synd att dom ska behöva ljuga.
    Jag har blivit en sån där knepp o tråkig gubbe som bara står o flyger flygplan ute på fältet säg inte hej för då står du med plant i backen

Standard

ska inte skönmåla dom, men tyckte att det kanske var roligt att veta att dom försöker satsa iallafall.

Reg.datum
    apr 2007
    Omdömen & Betyg
    0

Standard www.hobbex.se

Här händer det grejer! Kolla in lagerhållningen på traxxas sortimentet mm!
    http://www.hobbex.se/p/pid,6502/t/product.html

=)

Reg.datum
    mar 2010
    Omdömen & Betyg
    23 (100%)

Standard

Smygreklam?

Reglerna är enkla:
    Annonsering och smygreklam från företag är inte tillåtet!
    Endast privatpersoner får tipsa om företag och produkter när det är relevant.

http://rsb.se/arena/showthread.php?t=19978
    KM Baja 5T Serpent Cobra 811Te TE Borlänge MK

Standard

jasså i borås är dom jätte trevliga jag fick ett fel på bilen så att den körde av sig själv sen när ja lämmnade in bilen så säger dom vi fixar det .kollar lite på bilen sen säger dom vad sprucken karros du har vi kan ge dig en ny.ja fick ett 2.4 ghz system till min bil för 300kr med sändare

(vad köpte du för bil big red??)

Reg.datum
    apr 2007
    Omdömen & Betyg
    0

Standard

Se vidare diskussion här:
    http://rsb.se/arena/showthread.php?p=466727#post466727

Du sprider ut dig lite =)

Reg.datum
    sep 2009
    Omdömen & Betyg
    3 (100%)

Standard

Jag vill passa på att hylla Hobbex kundtjänst i denna tråd och hoppas det går för sig.

Beställde några grejer från hemsidan. De reade även ut fälgar och däck till HSP truggyn och jag beställde 3 par av varje. Det blev dock lite tok för jag fick bara hem 1 par fälgar så 4 däck blev över. Mailade då och tyckte jag kunde blivit informerad om att det bara fanns ett par fälgar kvar, då hade jag givet inte beställt 3 par däck.
    Fick inget besked när jag beställde eller nåt mail om att ordern inte skulle bli komplett utan det kom som en mindre glad överraskning när jag öppnade paketet.

Några timmar efter mitt mail ringde telefonen och det var en tjej från Hobbex.
    Hon beklagade att det blivit fel och undra exakt vad jag sakna.
    Hon skulle börja med att ringa runt till butikerna, fälgarna var helslut på centrallagret och skulle inte inkomma igen, och kolla om det fanns fälgar nånstans och fixa så de skickades direkt till mig. Kunde hon inte lösa detta skulle hon återkomma.

Efter några dagar kom ett nytt paket som jag fick hämta på posten och där låg det 4 fälgar.

Jag hade ju förskottsbetalat allt så det blev lite extra arbete och kostnader för Hobbex att leverera mina fälgar. Fälgarna betalade jag 16 kr paret för och däcken med foams hela 24kr paret så summan hon gjorde sig sånt besvär för var 32 kr som jag dessutom erbjudit Hobbex att behålla redan i mitt mail

Det tycker jag är ett praktexempel på hur man ska behandla sina kunder när det blivit lite galet från företagets sida. Tyvärr funkar det ju inte alltid så bra när man läser om vissa andra företag.

Så stort tack för det om det är nån som jobbar på Hobbex som läser denna tråden !!

Reg.datum
    mar 2008
    Omdömen & Betyg
    2 (100%)

Standard

Ang Hobbex på Burlöv så är jag inte missnöjd. Köpte en Lama V3 (sån där snurrgrej som flyger uppåt, inga hjul alls på den).
    Efter ett par veckors hårt övande där hemma svällde mitt Lipo upp som en svamp, jag minns inte men det KAN ha varit så att jag inte lät det svalna så mycket som man kanske borde, efter flygning, innan laddning.
    Jag åkte in till Hobbes på Burlöv Center och fick ett nytt lipo, inga problem. Han frågade chefen och chefen godkände det och betonade att man skulle låta det svalna minst en timme.
    Det tyckte jag var bra gjort. Andra tillfällen har jag blivit bra bemött där, mitt intryck är att de flesta vill hjälpa till, även om de inte sysslar med RC privat. De säljer verkligen mycket olika prylar där och jag förväntar mig inte att de ska vara lika insatta som oss i hobbyn. Går man till en renodlad RC-butik förväntar jag mig det, men inte på Hobbex. Hade de hetat "RC och andra hobbies AB" hade jag ställt andra krav.

/Magnus
    ------
    Tamiya LunchBox, 1985, Kyosho Miniz Overland Pajero 2002, E-Sky Lama V3 2008, Två stycken Traxxas E-maxx 3905 , Ansmann Magnum 2009 (Ska säljas), BeltCP V2 2010, HK-450 2010.

Standard

Någon som vet ifall dom säljer nitro bränsle i butiken? Hittar inget på webben i alla fall.

Reg.datum
    sep 2006
    Omdömen & Betyg
    7 (100%)

Standard

Citat Ursprungligen postat av BRubei Visa inlägg
    Någon som vet ifall dom säljer nitro bränsle i butiken? Hittar inget på webben i alla fall.
    Bränsle hittar du i butikerna, svar ja.
    --------------------------------------------
    Radiostyrd Bilsport
    borasmrk.se

Standard

Kyosho och hsp är nästan lika dyra men kyosho är grymt mycket bättre.
    DbX Ve!

Reg.datum
    sep 2009
    Omdömen & Betyg
    3 (100%)

Standard

Citat Ursprungligen postat av Errkaan Visa inlägg
    Kyosho och hsp är nästan lika dyra men kyosho är grymt mycket bättre.
    Kul att du gillar Kyosho men nu handlar denna tråden om Hobbex sortiment och jag har nog aldrig sett nån Kyosho i deras katalog.
    Men när du tagit upp ämnet så blir jag nyfiken för jag är dåligt hemma på Kyoshos grejer.

HSP har sin XSTR PRO buggy. Körklar borstlös 1/10 bil med 2,4GHZ radio för 2400kr och deras monster Bronto PRO med samma grejer kostar 2500kr.
    OK att medföljande Nimhacc inte är nåt vidare men de är iaf körklara för de pengarna.

Vad har Kyosho för grejer som är i samma prisklass, du säger ju att de är nästan lika dyra ?
    På vilket sätt är Kyosho grymt mycket bättre ?

Standard

Allt är bättre än HSP
    De nada

Reg.datum
    sep 2009
    Omdömen & Betyg
    3 (100%)

Standard

Vore bara kul och intressant att få lite konkreta exempel på varför nåt är bättre/sämre än nåt annat. Varför är märke A skit och märke B perfekt osv.

Ger inte mig mkt som nybörjare när folk bara skriver att nåt är dåligt eller nåt är det bästa utan att förklara varför.

Jag har ett antal HSPbilar eller projekt ska jag väl kalla dem. Har köpt dem billigt som rullande chassin och sen testar jag mig fram med olika elektronikdelar och plockar ihop dem så de går bra och lär mig massor under tiden.
    Får ihop en komplett bil för i sammanhanget småpengar som mycket väl uppfyller de kraven jag har för att gasa runt och leka lite med här hemmikring.

Det jag har sett hittills av hållbarheten har även imponerat. Att inte ha fått mer än en liten spricka i en redan begagnad buggykaross trots allt jag nu utsatt den bilen för är klart med beröm godkänt för min del.

Säkert är en nyinköpt bil av "känt" märke för många många fler tusenlappar mkt bättre för andra men det skulle aldrig falla mig in att ge de pengarna för en radiostyrd bil. Jag har inte det som intresse eller mål utan tycker det är roligare att själv skruva ihop nåt till billigt pris som ändå går bra med tanke på vad det kostat och då passar HSP mig.

Sen hade jag iofs tur när jag hittade chassina till ett bra pris och att det var just HSPgrejer spelade mindre roll och var inte avgörande för min del. Jag fick en massa objekt och reservdelar till vettiga pengar och nu har jag grejer så jag förhoppningsvis ska klara mig ett tag.
    Men jag har även ett par Kyosho metanolbilar, en Tamiyabuggy, nån HBXbil och en Hitec Kangaroo som ska gås igenom och renoveras så jag är inte märkestrogen på något vis.

Standard

Ska man köra på bana, Tex tävla så håller inte HSP. Ska man bara basha så håller dom säkert
    De nada

Reg.datum
    feb 2006
    Omdömen & Betyg
    5 (100%)

Standard

Nu har vi kanske kommit från ämnet något, men i alla fall.

Citat Ursprungligen postat av ogaboga Visa inlägg
    Ska man köra på bana, Tex tävla så håller inte HSP. Ska man bara basha så håller dom säkert
    Vad är det för skitsnack? Jag vet inte om HSP duger för att tävla eller inte, men en sak är jag jäkligt säker på. Påfrestningarna på grejerna är mycket högre när det kommer till bash, än till race. Race, kör man "på gränsen" för att vara säker på att komma i mål. Bash, kör man långt utanför gränserna till sin, och grejernas förmåga. Om du kör sönder när du kör race, beror det klart mer på dina egenskaper som förare (eller föraren som plöjde in i dig)
    Visst, shit happens även vid bankörning. Men det är klart mer sällsynt att man ser bilar hjula (volta) bort längs en banmarkering än ned för en sandhög i en bashgrop.

Kan vi kanske nu återanknyta till Hobbex, och deras service / sortiment?
    B!

Standard

som sagt det mesta är bättre än HSP Pga att HSP är inte hållbara och inga bra lösningar på bilarna= håller inte bra.!

Reg.datum
    feb 2009
    Omdömen & Betyg
    9 (100%)

Standard

Citat Ursprungligen postat av bil sebbe Visa inlägg
    som sagt det mesta är bättre än HSP Pga att HSP är inte hållbara och inga bra lösningar på bilarna= håller inte bra.!
    Hur många HSP-bilar har du provkört för att komma till en sådan insikt? Jag har 3 st HBX (som är billigare klon av HSP) och till och med dessa "skräp" bilar har jag hållit vid liv tillräckligt länge för att ha ruskigt kul med. Dessutom har mina TRE bilar kostat mindre än vad EN Kyosho/Traxxas/etc bil kostat...

Kommentarer av typen "HSP/HBX är skit" hjälper ju inte någon om man inte kan backa upp det med "HSP/HBX är skit, för att när jag hade en så..."

Det hade varit intressant att veta hur många av de som tyckt till i denna tråden som verkligen har erfarenhet av att äga/köra en HSP.

Jag tycker det är jättebra med billiga instegsmodeller, för om man måste slanta upp 3-4000 spänn för sin första bil så tycker jag iallafall att det tar emot. Min första bil köpte jag beggad i höstas för 1000:- (HBX Rocket) och den lever fortfarande trots ett hårt liv.

Standard

jag har provkört minst en hsp.
    jag vill INTE försöka sänka någon som gillar hsp/hbx.
    jag sa vad jag tyckte, sen om andra tycker dåligt om dom så hänger ju inte jag på bara för det.

Reg.datum
    mar 2009
    Omdömen & Betyg
    11 (100%)

Standard

Jag anser att mina tre HSP-bilar har varit hur roliga som helst! Det har även mina två HBX-kärror, och min Losi 8IGHT och hennes elaka elektriska E8-syster.

När jag kör på banan så går Losin lite bättre för den har bättre motor, konstruktionsmässigt så är den även lite stabilare i luften när jag försöker lära den flyga upp mot 15-16 meter, men rent allmänt för att roa mig så fungerar bägge ypperligt.

Ursprungligen blev det en HSP för butiken på orten har den i sortimentet, schysst med reservdelar nära och hade inte de fanns det hos Hobbex. Bilarna håller för mycket misshandel, vet inte om man kan gnälla på skör plast när bärarmen går vid frontalkrock med lastpall.

Slutsats: De håller precis lika bra som mina andra bilar när jag vill ha roligt, bara jag håller efter skruvar och annat, precis som jag gör med den dyrare kärran.

Standard HOBBEX ska BLI Störst

i år satsar hobbex på att bli störst i sverige på webbshop RC!
    dom ska erbjuda upp till 10.000 artiklar enligt dom själva
    Dom ska ha LOSI,TRAXXAS,LRP osv. osv

Kolla själv på http://www.hobbex.se/produkter/radio...lar/index.html
    Finns även en facebook sida
    Senast redigerat av gt inferno den 2010-08-29 klockan 18:44.

Reg.datum
    feb 2008
    Omdömen & Betyg
    25 (100%)

Standard

Om de ska bli störst i Sverige med RC och klara det måste det kunna något om RC och inte som om det är en vägg som man pratar med när man har problem. Personligen tror jag att det är rena "bullshiten" detta... Kommer aldrig gå.
    Xray | Alpha | Ko ProPo | Savöx | AKA | Bittydesign | Proline

Reg.datum
    jun 2007
    Omdömen & Betyg
    14 (100%)

Standard

Inte nödvändigtvis, se bara på alla andra kedjor som är "störst". De vill bara kränga varor och är iofs ofta ganska billiga. Men vill du ha service och bra råd så får man gå till mindre handlare som har kunskaper och serviceanda men är å andra sidan lite ofta lite dyrare..

Reg.datum
    maj 2006
    Omdömen & Betyg
    5 (100%)

Standard

Känns så konstigt att handla saker av en person som man vet mer än om det man vill ha.

Det är svårt att få kunder i Sverige med tanke på de priserna man måste ta ut för att det skall löna sig. Hobbex har nog ganska stora lokalkostnader vilket gör att de inte kan ge bort sakerna precis.

// Freddan
    X-Factory X-6² . Team Laje 6.5T. SP LPF
    Team Associated RC8.2e . MMM . Tekin T8 . MND Body ✫
    XRay T3

Reg.datum
    maj 2008
    Omdömen & Betyg
    5 (100%)

Standard

Ya right, killarna i butikerna är ju helt borta...

Reg.datum
    aug 2008
    Omdömen & Betyg
    92 (99%)

Standard

hålla med de måste nog vara med med priserna.. 2 till 3 ggr dyrare än andra RC butiker.
    Fixa priserna
    Fixa lite mer kunskap
    Då kanske de blir störrer men tror väldigt bra tag tills de är upp med de störrer killar

Standard

Citat Ursprungligen postat av brushlessboy Visa inlägg
    Ya right, killarna i butikerna är ju helt borta...
    Skojar du elr?!!

Jag hade kört med min bil och då gick min motor sönder(motor axeln av) och den hade säkert gått 30-40 accar trodde aldrig jag skulle få en ny men så på f*a att jag fick en ny och en ny piong som jag inte ens bad om bra för mig,

När jag ringde till dom och kolla lite med dom och då sa jag att motor axeln hade gått av när jag körde,aha säger han, är det den som sitter där bak eller där fram,då tänkte jag e han helt verd elr? VERKAR INTE KUNNA MYCKET!!

Standard

Kommer ihåg när jag och min polars gick till Hobbex i Skärholmen, detta var när dom precis hade öppnat dära, typ 1 år sedan..
    Killen som jobbade där sa, "kom killar så ska ni få sed vad vi har fått in, massor av grejer"
    Han plockade fram en låda som var stor som en skokartong. han visade lite saker av vad som fanns i den. Bla Dragsnören

Häpnadsväckande vilket sortiment haha

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

1. Hobbex
    Av fredrik777 i forum Tips och omdömen för butiker
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2014-08-07, 11:39
  2. REA på Hobbex just nu
    Av Håkan75 i forum Båt: Information & allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-20, 22:16
  3. redcat rc 4wd mt på hobbex ?