Välkommen till RSB - Radiostyrda Bilar.
Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 81 till 120 av 167

Reg.datum
    jun 2011
    Omdömen & Betyg
    4 (100%)

Standard Sv: Reservdelsrc.com

Riktigt bra butik, har varit otroligt hjälpsamma för mig som nybörjare. Har haft mycket frågor via mail och alltid fått snabba svar. Har även fått returnera en bil helt utan problem och samtidigt beställt en ny. Kommer säkerligen att fortsätta handla här i framtiden samt rekommendera de till vänner!

Reg.datum
    aug 2007
    Omdömen & Betyg
    4 (100%)

bästa butiken enligt mig när det gäller 1/8.
    kaniners support och snabba leveranser.
    jag håller till på www.rcbash.se/forum nu för tiden
    finns på facebook oxå rcbash.se
    Bash Hard Or Die Trying!

Reg.datum
    okt 2009
    Omdömen & Betyg
    0

Är en hel bra butik dock har jag en sak att tillägga som hände mig...

hittade en E-firestorm i fynd lådan me lipo och BL system
    (verkar vara yeah racing reglage version 1 och 3300 kv motor på den sensorlöst såklart :P köpte den och första dagen jag hade den så kom
    problemen var ju att det första som hände var en klen lödning som gick av första testet innomhus på vardagsrumsmattan knappt en millimeter som satt fast i kontakten antagligen måndagsexemplar tänkte jag och satte fast det igen och började med att testa back osv såklart är reglaget felinställt också och vi ringer och berättar det att reglaget varken backar eller bromsar som svar får vi en programmeringsdosa (av fel märke som inte funkade alls med reglaget tyvärr vårt misstag att inte säga att det var turnigy AKA yeah racings dosa som heter (Brainpower)

men att dem såg till och fixa det kort efter att vi ringde var toppen)

+ på det!

bilen går förresten skitbra att göra wheelies med (hur kul som helst att se den resa sig när man får fäste :klr

har kört hårt med den och det som lossnat är den dubbelhäftande tejpen från både reglage och onoff knapp (sitter en röd kalibreringsknapp där med ovanför onoff knappen)
    några clips för karossfästena lossnar när jag kör också har (3 st kvar som tur är till reserv)

programmeringskortet var nog bara ett misstag
    vi berättade bara att back och broms inte fungerade och att det var borstlöst system i den

programmeringskortet lyser men ingenting funkar att göra med det som det ska gå (hobbywing är märket på programmeringskortet förresten)

vi ska skicka tillbaka det snart och se till att få den vi behöver

Reg.datum
    okt 2009
    Omdömen & Betyg
    0

Thumbs up Sv: Reservdelsrc.com

har fått grejerna nu beställde på torsdagen grejerna kom på tisdag det blev nog en liten miss på lagret för jag fick programmeringskortet som jag behövde och beställde samtidigt ett sånt för att kunna skicka tillbaka det första bara att jag fick ett från hobbywing som inte funkade så jag skickar tillbaks det från hobbywing och säger att jag behåller den andra

ska definitivt fortsätta att beställa därifrån

Reg.datum
    sep 2006
    Omdömen & Betyg
    1 (100%)

Icon Happy Sv: Reservdelsrc.com

Trevlig personal. Bra butik. Fina lokaler i Hammarby Sjöstad. Svarar extremt snabbt på mail och telefon. Alltid tydlig info.

Jag har bara bra saker att säga.

Reg.datum
    mar 2010
    Omdömen & Betyg
    22 (100%)

Beställde kl 20:19 fredagen 22/7. Måndag 25/7 hade jag min beställning i postlådan. Grym service!
    KM Baja 5T Serpent Cobra 811Te TE Borlänge MK

Kan bara hålla med, köpte en Summit till grabben där. Fin butik och kanon service och mycket grejer på lager.

Får sälla mig till kören med beröm, snabba på att skicka sakerna är de verkligen.

Reg.datum
    nov 2008
    Omdömen & Betyg
    2 (100%)

Snabb frakt och bra sortiment!

Riktigt bra butik o service!! Mycket grejer! +++++
    --------- är att deras priser går upp
    Jag har blivit en sån där knepp o tråkig gubbe som bara står o flyger flygplan ute på fältet säg inte hej för då står du med plant i backen

Standard Grym butik och service...

Har nu köpt en hel del prylar på denna butik.. Bla En Summit 1/10, en E-Revo 1/10, laddare, accar, Hobbywing BL-system etc etc...... Har fått mycket hjälp med lödning, instruering etc etc.... Mkt trevlig personal och mkt (relativt sett) bra priser...Enligt mig, klart den bästa RC butiken i STHLMs området....

Bästa stället att handla sina reservdels rc prylar från!!!!!
    Fantastisk bemötande!
    Traxxas

Reg.datum
    maj 2011
    Omdömen & Betyg
    2 (100%)

Har nu handlat där hela sommaren. Och var en riktig nybörjare. Enda från dag 1 och många många gånger senare har det alltid varit lika trevligt och kliva in i butiken. Man får ett väldigt trevligt bemötande och otrolig hjälp. Har fått både hjälp med vilka bilar man ska ha samt setuper. Priser har jag inget att säga om även om dom skulle vara lite dyrare än någon annan så är det helt klart vär det. De försöker alltid på något sätt lösa ditt bekymmer. Kommer alltid vara en trogen kund. Tack för att det finns sådana butiker RESERVDELSRC har mina starkaste rekomendationer. :klr:
    Jocke

håller med alla dom har åtminstone mkt bättre priser än hobbex (där jag handlade förut) och bra frakt priser!!!!!+++++++++++++++
    smk dala!

Reg.datum
    jun 2011
    Omdömen & Betyg
    2 (100%)

Måste bara säga helt klart bästa butiken. Mycket trevlig personal En stor tack till både christer och carl-magnus för eran hjälp med både bilar, setuper mm.
    Då jag har varit nybörjare inom Rc världen så har dom varit mycket hjälpsamma.
    Att beställa på nätet funkar alldeles utmärkt. Varorna kommer snabbt.
    Jag rekommenderar Reservdelsrc varmt.
    Jag kommer fortsätta vara en trogen kund.
    Johnny

Reg.datum
    mar 2008
    Omdömen & Betyg
    3 (100%)

Jag har köpt 2 bilar och reservdelar av dom och det har varit perfekt service!

Fick en trasig laddare så jag ringde dom och samma dag skickade Christer en ny samt en retursedel så jag bara kunde skicka tillbaka den trasiga. Grymt bra jobbat.

Definitivt den bästa butiken jag handlat från någonsin inom rc.
    Kör: Slash 4x4 lcg
    Kört:Losi scte, B4.1, Slash 4x4, Hpi Baja 5b ss, Savage Flux, Slash 2wd vxl, Kyosho Mad Force, Inferno mp 7,5 sports, Kyosho Mega Force, FG Monster truck, Hobao hyper 7

Reg.datum
    nov 2010
    Omdömen & Betyg
    27 (100%)

Blixtsnabb mejl support och väldigt hjälpsamma, billig frakt och snabb service...kan inte bli bättre! Bara +++++ från mig, rekommenderas absolut.

Reg.datum
    okt 2007
    Omdömen & Betyg
    31 (97%)

Riktigt bra kundservice. Snabb mailsupport. Ja bara plus plus plus.

Reservdelsrc delar första platsen med kullagergrossisten. Båda heter Christer dessutom hehe.
    Imagination is more important than knowledge

Jag tror att jag får ställa mig ensam i hörnet med personer som inte gillar reservdelsrc.

Jag köpte min revo därifrån och det var förvisso inget problem när laddaren gick sönder redan dag två.

Men jag upplevde att de hade en väldigt varierad attityd till kunderna. Stod åtminstone två gånger och väntade i 10-15 minuter medan någon av dem pratade med en kund men när jag handlat min reservdel och frågade om ett designproblem jag upptäckt i revon så hann jag knappt prata till punkt innan han ryckte på axlarna och vände sig mot en ny kund för att hjälpa dem.

Min slutsats är att om man ska ha bra service hos dem så gäller det att gå dit ofta så att man hamnar i stamkundsfacket, annars är det bäst att man rättar in sig i ledet, betalar och ser glad ut för någon hjälp utöver det verkar man inte kunna förvänta sig.

Cheers

Reg.datum
    sep 2006
    Omdömen & Betyg
    8 (90%)

jag har personligen inte handlat i butiken men spontant känner jag själv att om jag har en butik full med kunder så tror jag inte jag skulle ha ro att designa om revon?

det måste ju vara bättre å ta med minicars (importören) eller traxxas som designar/bygger bilen eller?

dem har nog bättre koll på sånt även om personalen i butiken är kunnig.

skapligt och åka till butiken i stockholm när man bor i jönköping förresten
    www.vrcc.nu
    slash 4x4
    HT str8 v3 electric
    xray T2 009

Citat Ursprungligen postat av titum Visa inlägg
    jag har personligen inte handlat i butiken men spontant känner jag själv att om jag har en butik full med kunder så tror jag inte jag skulle ha ro att designa om revon?
    Bara två kunder i butiken samtidigt, först fick jag vänta i tio minuter eller så och sedan kom kunden efter mig in ungefär samtidigt som jag betalade.

Sade någon att jag körde från Jönköping till Stockholm?

J

Reg.datum
    feb 2006
    Omdömen & Betyg
    12 (100%)

Måste tyvär säga att jag bara haft dålig erfarenhet därifrån. Jag har fått trasiga paket som INTE varit postens fel utan var så när de packat det, först när man tagit bort embalaget som man såg den extremt misshandlade kartongen och skadade bilen, de måste vara totalt blinda på reservdelsrc eller skiter de helt i vad de skicker till kunderna. Sen har jag haft mycket problem med dom med uppenbara garantisaker som de stort sett vägrat gör något åt, trotts de har skyldighet att göra det.... nej, jag har haft för mycket otrevlig attityd därifrån och de i stort sett jävlas med sina kunder, jag kommer då aldrig handla där igen.

Edit: Inte värdelös butik... jag överreagerade, men blev irreterad på 2 garantiärenden som jag till slut gav upp på, kanske handlar av dem igen vem vet. Christer är iallafall mycket trevlig både i telefon och i mail.. dock lite kortfattad över mail
    Senast redigerat av Automan den 2011-12-08 klockan 11:42.
    All those moments will be lost...... like, tears in the rain.

Reg.datum
    okt 2011
    Omdömen & Betyg
    1 (100%)

Grymt bra service och med snabba leveranser ända upp till norrland!!!
    Har köpt en ultimate som kom redan dagen efter och sedan vid två tillfällen reservdelar som kommit inom 2 dagar

Tack Reservdelsrc.com!!!!

Reg.datum
    apr 2010
    Omdömen & Betyg
    9 (100%)

Hej,

Vi på Reservdels Rc vill börja med att be om ursäkt för den undermåliga paketeringen i detta fall som står beskrivet ovan. Vi tar åt oss av kritiken och är alltid lyhörda för såna här saker, och vill samtidigt meddela att samtliga modeller kommer att paketeras med enkel wellpapp innan vi slutligen slår in dem i papper.

Vi lyssnar på våra kunder och tar åt oss av både "ris & ros", och vi strävar hela tiden efter att bli bättre. Tack för alla inlägg i den här tråden, vi försöker kolla in så ofta vi kan för att hela tiden ha en övergripande koll på vad ni tycker och tänker.

Bästa Hälsningar // Reservdels Rc
    Team Hobbytech
    Hobbytech Spirit,Alpha F850,Savöx,Sanwa M11X
    HongNor SCRT-10,Savöx,Sanwa M11X

Jag beställde varor som aldrig kom fram, efter samtal med Christer per telefon och mail kom vi till överrenskommelse. Att ringa till butiken man ev. har problem med ger mesta/bästa service.

Väldigt nöjd i övrigt
    -------------- WestCoast DriftCrew ------------------
    Tripple Traxxas : Slash 4x4 / Villain IV / Villain V
    ----------------www.RCDrifters.se-------------------

Var där och handlade igår, bra service, bra priser och det mesta i lager!
    Stampede 4x4 VXL

Var där och hämtade min nya Savage flux HP idag, snabbt smidigt och enkelt och trevligt bemötande. +++++++++++++

Reg.datum
    jan 2012
    Omdömen & Betyg
    0

Jag rekomenderar dom varmt. Ruggigt snabb leverans fått paketen dagen efter.

Fick problem med ena servot på en av mina bilar som inte gillade en liten droppe vatten. Vattenskada går ju inte på garantin men dom skickade ett likadant begagnat servo gratis

Rekommenderar dom varmt.

Standard Re: Reservdelsrc.com

En sak som gjorde mig lite irriterad var att det inte framgår att (vissa?) delar som säljs via webbshoppen till nypris är avskruvade från bilar.

Standard Sv: Re: Reservdelsrc.com

Citat Ursprungligen postat av JerryT Visa inlägg
    En sak som gjorde mig lite irriterad var att det inte framgår att (vissa?) delar som säljs via webbshoppen till nypris är avskruvade från bilar.
    Den är ju bra! Och då får man enligt lag inte heller sälja de som nya!!!!
    Traxxas E-revo 1:16 VXL
    Kyosho DMT-Ve

Eller var det bara för att du skulle få delarna snabbare? De kanske inte fanns på lager.
    Team Durango DEX408
    Traxxas E-Revo
    LC Racing EMB-1

Reg.datum
    mar 2011
    Omdömen & Betyg
    12 (100%)

Citat Ursprungligen postat av HenkeNord Visa inlägg
    Eller var det bara för att du skulle få delarna snabbare? De kanske inte fanns på lager.
    true
    Mugen MBX6 ECO HW Xerun 150A/2250kv
    Mugen MBX6 elkonv. HW Quickrun 150A/2000kv WP

Reg.datum
    feb 2012
    Omdömen & Betyg
    16 (100%)

Jag tycker shoppen är okej, eftersom de har som tidigare nämnt lite ovanliga prylar, som tidigare inte såldes i sverige. Nackdelen är att utbudet på delarna är begränsade, samt att lagersaldo inte är den bästa. Det som däremot är bra är att de kan fixa så kallade rullande chassin. Om de kan göra det på alla rc vet jag dock inte. Frakten är billig 20:-. De skulle definitivt ha mer utbud av rpm delar till traxxas. Jag köpte en rpm bakre stötdämpartorn, då den var slut hoss "xx", och priset var 10:- mer än konkurrenten.

Jag kommer fortsätta att handla därifrån tror jag, de har billig frakt, och även orginal traxxas delar. =|

Har sedan första kontakt bara fått bra hjälp och vägledning i val av bil, ackar och delar.
    Ett företag med servicekänsla ut i fingertopparna.

Beställningar och leveranser har gått precis som det ska. 20 kr frakt är inte heller fel

Har alltid lyssnat på mina frågor och svarat med kompetens. Dom har till och med testat kompabiliteten mellan olika delar osv.

Har alltid visat intresse i att hjälpa till eller svara på mina frågor. Det har blivit några

10 av 10 solar i min bok.

Reg.datum
    apr 2012
    Omdömen & Betyg
    4 (100%)

Beställde en B4.1 för fem minuter sedan från ReservdelsRC, återkommer med kommentarer...
    LRP Twister (yngsta grabben)
    Team Associated B4.1 FT SP GT PRO 2.0 Thunder Power 7.5 (äldsta grabben)
    Team Associated B4.1 RTR SP GT PRO 2.0 Thunder Power 7.5 (jag)

Måste passa på att berömma denna butik för sin kundvård. Trots att jag aldrig förut handlat där. Man får alltid svar på sina mail utan någon längre väntetid.

Idag hämtade jag ut ett paket ifrån dem. Blir många fler beställningar från denna butik.
    1:10 Traxxas Revo 3.3
    1:10 Right E-Track +borstlös +3700mAh
    1:10 Traxxas Summit Monster Special Edition +2x6000 lipo

Har lagt några beställningar och är supernöjd med leveranstiderna. Beställde sist på söndag kväll och fick paketet i postlådan på tisdagen.

Kanon shop.
    Kan nås på 0736-150062 eller tonytornberg@hotmail.com
    Futaba 4PKS
    Team Durango DEX408, TEKIN RX8
    HPI Trophy Flux Buggy 1:8 ---((( TILL SALU )))---

Beställde söndag, fick paketet tisdag. Det blir inte snabbare än dags leveranstid. Tycker de har ett bra sortiment också.

Reg.datum
    sep 2008
    Omdömen & Betyg
    4 (100%)

Rättar in mig i ledet av nöjda kunder! Beställde grejer av dom igår, fick orderbekräftelsen strax innan kl.16. Idag låg grejerna i postlådan!
    Verkligen kanonservice! ! ! ! ! ! ! !
    Team Associated RC8.2e ft
    EMB 1
    Controlled by Spektrum

Reg.datum
    mar 2008
    Omdömen & Betyg
    18 (100%)

Brände mitt Hobbywing reglage i fredags kväll och hade tävling idag söndag på Västerort. Åkte förbi reservdelsRC med det trasiga reglaget och fick ett nytt på deras mobilitetsgaranti. Kostade endast 380 SEK trots att jag själv orsakat skadan.

Inte många som erbjuder denna service. Trevligt bemötande var det också!!

Keep it up!

G
    WWW.VRCSK.SE - 1:8 Banansvarig
    Kör 2013:
    Cobra E, Tekin RX8, 2050KV
    TLR 22, Hobbywing 120A, 4000KV

Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg